Kurban Bayramı öncesi milyonlarca emeklinin beklediği bayram ikramiyesiyle ilgili detaylar netleşmeye başladı. Ramazan Bayramı’nda olduğu gibi Kurban Bayramı’nda da emeklilere 4 bin TL bayram ikramiyesi ödenmesi bekleniyor.
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, ikramiyelerin erken ödenmesi için çalışma yapılacağını belirtirken, bazı vatandaşların bu ödemeden yararlanamayacağı ifade edildi.
Bayram ikramiyesinde yeni bir artış yapılmayacağı, Kurban Bayramı döneminde de Ramazan Bayramı’ndaki tutarın geçerli olacağı bildirildi.
Buna göre hak sahibi emeklilerin hesaplarına 4 bin TL ödeme yatırılacak.
Ancak ikramiyeden yararlanabilmek için emeklilik statüsünün belirli tarihler itibarıyla tamamlanmış olması gerekiyor.
Kurban Bayramı’nın bu yıl 27 Mayıs’ta başlayacak olması nedeniyle, ikramiye alabilmek için vatandaşların en geç 1 Mayıs itibarıyla emekli aylığı bağlanma şartlarını karşılamış olması bekleniyordu.
Emeklilik dilekçesini mayıs ayı içinde teslim eden vatandaşların emeklilik statüsünün 1 Haziran itibarıyla başlayabileceği belirtiliyor.