Emekli vatandaşlarımızın beklediği tarih belli oldu. 18-22 Mayıs tarihleri arasında emekli ikramiyelerinin hesaplara yatırılması bekleniyor.
Bazı emeklilerin ikramiyeleri bile geri alınacak. Emekli, dul ve yetim aylığı alanlara SGK’dan flaş açıklama geldi.
SGK, emekli, dul ve yetim aylığının kesilmemesi amacıyla kayıt dışı çalışmayı tercih eden vatandaşlarla sigortasız işçi çalıştıran işverenlere yönelik uyarıda bulundu.
Kurum, sigortasız çalışmanın emekli aylığının iptalinden işsizlik maaşından yararlanamamaya kadar birçok ciddi mağduriyet doğurabileceğine dikkat çekti.
BİLDİRİLMESİ GEREKİYOR
Açıklamada ayrıca maaşını elden alan çalışanlara da çağrı yapılarak, sigortasız çalıştırıldıkları durumlarda işverenlerini SGK’ye bildirmeleri istendi.
Habertürk’te yer alan habere göre, kayıt dışı istihdam çalışma hayatının en önemli sorunları arasında gösterilmeye devam ediyor. SGK İstanbul İl Müdürü Harun Serttaş imzasıyla yayımlanan açıklamada, işverenlerin sigortasız işçi çalıştırmasının yasal olmadığı vurgulanırken, çalışanların da kendi isteğiyle sigortasız çalışmayı talep etmesinin hukuken geçerli olmadığı ifade edildi.
Açıklamada, çalışanların talepleri doğrultusunda sigortasız istihdam sağlanmasının işveren açısından iyi niyetli bir yaklaşım gibi görülse bile, bunun ciddi hukuki ve mali sonuçlar doğurabileceğine dikkat çekildi.
Bu kişilere ödenen emekli maaşlarının yanı sıra, ilaç katkı payları ve emekli ikramiyeleri de geri alınıyor.