Yaklaşık 4 milyondan fazla emekli vatandaşımızı ilgilendiren "en düşük emekli aylığının" kaç TL olacağı milyonlar tarafından merak edilmeye devam ediyor.
5 Ocak'taki genel enflasyon rakamlarının ardından en düşük emekli aylığının da belli olması bekleniyor.
Göktaş, enflasyon rakamlarının zorunlu uygulandığını zamda en alt sınırının Pazartesi belli olacağını kaydetti.
SEYANNEN ZAM BEKLENMİYOR
Göktaş, Aralık enflasyonunun açıklanmasının ardından SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin yüzde 12,28 oranında zam alabileceğini belirtti ve, seyyanen zammın olmayacağını ifade etti.
En düşük emekli aylığının yasal olarak artırılması için düzenleme yapılması gerektiğini hatırlatan Göktaş, şunları söyledi:
"En düşük emekli aylığının SSK Bağ-kur zammı oranında artırılması bir usul haline geldi. Ben artırılacağını düşünüyorum.
Çünkü pazartesi günü enflasyon rakamlarının açıklandığı saatlerde ekonomi koordinasyon kurulun da bir toplantısı var.
Genelde bu Ekonomi Koordinasyon kurulunda kararlaştırılıyor. Bu durumda yaklaşık 18 bin 970 TL civarında en düşük emekli aylığı gerçekleşecektir"
Memur ve memur emeklileri için durumun farklı olduğunu kaydeden Göktaş, sözlerini şu şekilde sürdürdü:
Bu toplu sözleşme eğer enflasyonun altında kalırsa aradaki enflasyon farkı kendilerine ödeniyor.
Enflasyon şu anda yüzde 31,15'lerde çıkarsa memur zammı da yaklaşık olarak yüzde 18,69 civarında olacak.
Bu defa tabii en düşük emekli aylığıyla en düşük aktif çalışan memur aylıkları da değişmiş olacak"