Tunceli’de geçen hafta meyveleri toplanan armut ağacı bu hafta yeniden çiçek açtı. Durumu gören bahçe sahibi ve köylüler, iklim değişikliğinin bu beklenmedik etkisi karşısında şaşkınlıklarını gizleyemedi.
EYLÜL AYINDA AĞAÇLAR YENİDEN ÇİÇEK AÇTI
İklim değişikliği ve küresel ısınma, ülke genelinde oluğu gibi Tunceli’de de kendini gösteriyor. Bu çerçevede Çemişgezek ilçesinde bağlı Sakyol köyünde ilkbahar aylarında çiçek açması gereken armut ağacı, eylül ayında yeniden çiçek açtı.
Durumu gören bahçe sahibi ve çevre sakinleri hayrete düşerken, o anları kaydetti.
Köyde çiftçilik yaptıklarını dile getiren Mustafa Alptekin, "Geçen hafta topladığımız armut ağacının bu hafta çiçek açtığını gördük. Şaşkınlığımızı gizlemedik" dedi.