Türkiye ve dünyadan öğrenciler Sıfır Atık için yarıştı! Uluslararası Sıfır Atık ve Sürdürülebilirlik Yarışması'nda ödüller sahiplerini buldu
Sıfır Atık Vakfı ve Milli Eğitim Bakanlığı iş birliğinde düzenlenen 2026 Uluslararası Sıfır Atık ve Sürdürülebilirlik Yarışması sonuçlandı. Türkiye'den ve farklı ülkelerden öğrencilerin katıldığı yarışmada dereceye giren proje ve eserler İstanbul'da düzenlenen törenle ödüllendirilirken, çevre bilinci ve sürdürülebilirlik alanındaki yenilikçi çalışmalar büyük ilgi gördü.
Sıfır Atık Vakfı ile Milli Eğitim Bakanlığı iş birliğinde düzenlenen 2026 Uluslararası Sıfır Atık ve Sürdürülebilirlik Yarışması'nın kazananları belli oldu. Türkiye'nin yanı sıra dünyanın farklı ülkelerinden öğrencilerin katıldığı yarışmada dereceye giren öğrenci ve okullar, İstanbul Ataşehir Ahmet Keleşoğlu Fen Lisesi'nde düzenlenen törenle ödüllerine kavuştu.
Ödül töreninde, “Gıda İsrafı Temalı Kısa Film”, “İleri Dönüşüm–Faydalı Model” ve “Atıktan Sanata” kategorilerinde ilk üçe giren öğrencilere ödülleri takdim edildi. “Yaşayan Okul Bahçeleri” kategorisinde ise posterleri sergilenmeye değer görülen okullardan üçüne temsili Çevre Beratı verildi.

Çevre Bilinci İçin Küresel Katılım
Birleşmiş Milletler nezdinde küresel bir çevre hareketine dönüşen Sıfır Atık yaklaşımının genç nesillere ilham vermesi amacıyla düzenlenen yarışma, ulusal ve uluslararası düzeyde yoğun ilgi gördü.
Ödül törenine Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Celile Eren Ökten, İstanbul Valisi Davut Gül ile Sıfır Atık Vakfı Başkanı ve COP31 Yüksek Düzeyli İklim Şampiyonu Samed Ağırbaş katıldı.
"Çevre Bilinci Okul Sıralarında Yeşerir"
Törende konuşan Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Celile Eren Ökten, çevresel sorumluluk bilincinin erken yaşlarda kazandırılmasının önemine dikkat çekti.
Ökten, Türkiye genelinde 40 binden fazla okulun temel seviye sıfır atık belgesi aldığını, yaklaşık 2 bin geri dönüşüm kütüphanesinin hayata geçirildiğini belirterek çevre bilincinin eğitim sistemi içerisinde güçlenerek yaygınlaştığını ifade etti.

"Ortak Üretim ve Farkındalık Platformu Oldu"
Yarışmanın farklı ülkelerden öğrencileri aynı amaç etrafında buluşturduğunu vurgulayan Ökten, ileri dönüşüm projeleri, gıda israfı temalı kısa filmler ve çevre odaklı çalışmaların sürdürülebilir yaşam konusunda önemli farkındalık oluşturduğunu söyledi.
İstanbul'da Sıfır Atık Haftası Vurgusu
İstanbul Valisi Davut Gül, 1-7 Haziran tarihleri arasında ilk kez kutlanan İstanbul Sıfır Atık Haftası kapsamında kent genelinde 1500'den fazla etkinlik gerçekleştirildiğini belirtti.
İstanbul'u "Sıfır Atığın Başkenti" yapmayı hedeflediklerini ifade eden Gül, çevre bilincinin özellikle çocuklar ve gençler arasında kalıcı bir kültüre dönüşmesi için çalışmaların sürdürüleceğini kaydetti.
"183 Ülkeden Katılım Bekleniyor"
Sıfır Atık Haftası kapsamında düzenlenecek Sıfır Atık Forumu'na da değinen Gül, 183 ülkeden temsilcilerin ve 120 bakanın katılım sağlayacağını belirterek organizasyonun uluslararası ölçekte büyük önem taşıdığını söyledi.
İstanbul'a Yeni Bir Marka: Sıfır Atık Haftası
Sıfır Atık Vakfı Başkanı Samed Ağırbaş ise İstanbul Sıfır Atık Haftası'nın kente kazandırılan yeni bir marka olduğunu belirtti.
İstanbul'un 39 ilçesinde gerçekleştirilen 1500'den fazla etkinlikle milyonlarca kişiye ulaşmayı hedeflediklerini ifade eden Ağırbaş, Sıfır Atık Hareketi'nin bugün dünyanın 193 ülkesinde karşılık bulduğunu söyledi.