Kahramanmaraş merkezli depremlerin ardından bölgeye yardıma giden iki arkadaş Hüseyin Uçar ile Samet Boğazoğlu'nun fedakarlık hikayesi dünyanın bir ucuna ulaştı. Felaketin ilk gününden bu yana arama kurtarma çalışmalarında ve depremzedelere yardımlar konusunda bir an olsun durmayan iki arkadaşın hikayesini duyan Japon gazeteci ile Polonyalı Youtuber, Uçar ile Boğazoğlu için Türkiye'ye geliyor.

Deprem felaketlerinin ardından yardım için Niğde'den Nurdağı'na gelen 19 yaşındaki Hüseyin Uçar ile 25 yaşındaki Samet Boğazoğlu'nun fedakarlık hikayesi, Japon gazeteci ile Polonyalı Youtuber'ı harekete geçti. Japon gazeteci ile Polonyalı Youtuber, Uçar ve Boğazoğlu için Türkiye'ye geliyor.

6 Şubat'ta Kahramanmaraş merkezli iki büyük depremin ardından Kilis, Diyarbakır, Adana, Osmaniye, Gaziantep, Şanlıurfa, Adıyaman, Malatya ve Hatay'da büyük yıkıma yol açtı.

İki kafadarın fedakarlık hikayesi ülke sınırlarını aştı! Japon gazeteci ile Polonyalı Youtuber onlar için geliyor - Resim : 1

Sabah'ta yer alan habere göre; Türkiye'den ve dünyanın dört bir yanından afet bölgesine yardımlar gelirken, Niğde'de yaşayan Hüseyin Uçar ile Samet Boğazoğlu isimli iki arkadaş bölgede büyük bir deprem olduğunu duyunca hiç düşünmeden yola koyuldu. Hüseyin ve Samet arkadaşlarının minibüsü ile 324 kilometre uzaklıktaki Nurdağı'na gitmek için yola çıktı.

İki kafadarın fedakarlık hikayesi ülke sınırlarını aştı! Japon gazeteci ile Polonyalı Youtuber onlar için geliyor - Resim : 2

NURDAĞI YERİNE OSMANİYE'YE GİTTİLER

Yorgunluktan yolda uyuyakalan iki arkadaş Osmaniye'de uyandı. İki kafadar bu kez de Nurdağı'na gitmek için Osmaniye'den otobüse bindi. Yolda yaşadıkları aksilik nedeniyle depremden bir gün sonra Nurdağı'na varabilen Hüseyin ve Samet, yanlarındaki getirdikleri hilti ve aletlerle arama kurtarma çalışmalarına katıldı. İlçede yaklaşık 5 gün arama kurtarma çalışmalarına katılan iki arkadaş 7 kişiyi enkazdan kurtardı.

Şimdi de İHH tarafından Aslanlı Mahallesi'nde kurulan çadır kentte hazırlanan yemekleri depremzedelere dağıtıyorlar, enkazdan kurtarılan yarılılara pansuman yapıyorlar.

Samet ve Hüseyin zaman zaman çikolata ve yiyecek dağıttıkları çocuklarla da ilgileniyor. Niğde İHH'nın kurduğu aşevinde yemek yapımına yardımcı olan iyiliksever iki arkadaş, depremzedelere ihtiyaç malzemesi ulaştırılması için bölgede çalışmaya devam ediyor.

İki kafadarın fedakarlık hikayesi ülke sınırlarını aştı! Japon gazeteci ile Polonyalı Youtuber onlar için geliyor - Resim : 3

İKİ KAFADAR KONUŞTU

Hüseyin Uçar, "Arkadaşımızın minibüsü ile Niğde'den yola çıktık. Yola çıkmadan önce çok yorgunduk. Minibüsün arka koltuğunda Samet ile beraber uyuduk. Nurdağı'na gidecektik ancak uyandığımızda Osmaniye'ye geldiğimizi anladık. Arkadaşlarımız da bizim Osmaniye'ye gideceğimizi düşünmüş.

Otobüse 50-60 koli su yükledik. Kendi imkanımızla Osmaniye'den otobüse binerek Nurdağı'na geldik. İlginç bir yolculuğumuz oldu" dedi. Niğde'de daha önce çiftçilik yaptığını anlatan Uçar, "Şu an çalışmıyorum. Herhangi bir işim yok. Tek işim buradaki insanlara yardım etmek" dedi.

BİZİ BURADA ARTIK HERKES TANIYOR

Bizi burada artık herkes tanıyor. Biz buranın evlatları gibi olduk. Sanki buranın yerlisi gibiyiz. Burası bizim ailemiz gibi oldu. Biz de onlarla üzülüp onlarla seviniyoruz. Samet ile beraber insanların yüzünü güldürmeye çalışıyoruz. Elimizden geldiği kadar mutlu etmeye çalışıyoruz. Buradaki insanlar evlerine ve konteynerlerine geçene kadar buradan ayrılmayacağız

İki kafadarın fedakarlık hikayesi ülke sınırlarını aştı! Japon gazeteci ile Polonyalı Youtuber onlar için geliyor - Resim : 4

MİLLETİMİZ İÇİN UĞRAŞIYORUZ

Samet Boğazoğlu, "İlk depremden 23-24 saat sonra Zor şartlarda da olsa deprem bölgesine geldik. Niğde'de depremden önce küçük bir lokantam vardı. Dükkanı kapatmıştım. Deprem olduğunu duyunca hiç düşünmeden bölgeye gelelim dedik. Milletimiz, devletimiz için uğraşıyoruz. Amacımız buradaki vatandaşlara destek olmak. İnsanlardan olumlu tepkiler alıyoruz.

Enkazda arama kurtarma çalışmaları sırasında düştüm. Telefonum kırıldı. Tek isteğimiz afet bölgesinden ayrıldıktan sonra bir işim olsun istiyorum. Arkadaşım Hüseyin ile birlikte bize iş imkanı tanınırsa çok mutlu oluruz" diye konuştu. Japonya'dan bir gazeteci ile Polonya'dan bir youtuberın Samet ile Hüseyin'in fedakarlık hikayesini haber yapmak için bölgeye geleceği öğrenildi.