Kızılelma nedir?

0:00/ 0:00

Öncelikle her türlü siyasi angajmandan, menfaatten, hesaptan, oyundan, ihtirastan uzak olmaktır Kızılelma. Yüce bir ruha, onura, ahlaka ve inanca sahip olmaktır. Gücü; inanç, insanlık, gelecek, ulus değerler ve idealler adına “yapıcı bir şekilde” kullanabilmektir.

Hem soyut hem de somuttur.

Soyuttan başlar, somuta uzanır hem soyut hem de somut erekleri vardır.

***

Kızılelma aslında bir güç piramididir ve bize gücün nasıl ve hangi amaçla kullanılması gerektiğini öğretmeye çalışır:

- İnançlar, değerler, kavramlar, idealler vardır temelinde.

- Bu temel üzerine inşa edilmiş bir yığınak anlatır sonra. Yığınaktan kasıt millet-devlet-ordu ve vatanın bütünleşik gücüne karşılık gelir.

- Bu yığınak üzerine "Millî Güç" inşa edilir. Millî Güç’ten kasıt; mikrodan makroya, taktikten stratejiye-jeopolitik katmana; siyasi, askerî, ekonomik, demografik, bilimsel ve teknolojik, coğrafi, tarihi ve moral güçlerinin bileşkesini, uyumunu, senkronizasyonunu, ortak hedefe yönlendirilmesi, birlik ve beraberliği ifade eder.

- Ve Millî Güç üzerinden icra edilen eylem, yöntem, siyaset, strateji ve jeopolitiği anlatır. Yani bir dinamik ve gerçekçi bir yaklaşımdır Kızılelma. Gerçeklerden, durumdan beslenen ve geleceğe doğru yapılan rasyonel bir yürüyüştür.

***

Bir idealdir.

Hedeftir.

Amaçtır.

***

Türklerin atası sayılan Oğuz Kağan; “Gök kubbe çadırım, güneş bayrağım” demiş örneğin.

Yüreğindeki ve aklındaki ufka bakar mısınız? Gönderimdeki bayrak, güneş kadar yüce ve güneş kadar uzak, yüksekte… Ve yurdum dünya kadar.

Bu insanlık ve insanlığa hizmet demek.

Tarihsel süreçlerde mücadele alanlarındaki askerlerin ifadelerinde; “Gerekirse devlet ve gelecek uğruna Kafdağı’nın ötesine, Kızılelma’ya dek gideriz” gibi yaklaşımlarla karşılaşılır.

Kafdağı’nın ötesindeki bir yer? Kafdağı’nın ötesinde var olan bir yerin adı mıdır Kızılelma?

Böyle bir yer var mıdır, bilmiyorum, ama idealler, hedefler, inançlar uğruna gidilecek yeri, dönülmeyecek bir yolculuğa çıkmayı, ahiret yurduna varmayı, yani mahşeri, şehit ve gazi olmayı göze almayı anlatıyor olabilir.

***

Kafkaslarda, kök Türkçenin hâlâ kullanıldığı alanlarda Kızıl, Altın demek. Yani karşımızda altınsal bir değerle tanımlanan soyut bir oluşum, hedef var. Elma’yı ise güneşle, ayla örtüşen bir topla örtüştürmek, aynı zamanda bollukla, bereketle, sağlıkla, güvenlikle özdeşleştirmek mümkün.

Tarihsel süreçlerde Türk boylarında sancak, bayrak, alem ve tuğların üzerinde bir top (Kızılelma) görülüyor. Kimi yerlerde muncuk, kimi yerlerde ise mucuk olarak anılmış bu top, egemen, bağımsız, onurlu, şerefli ve ahlaklı olmayı, hakimiyeti, zaferi ve hedefi ifade ediyor.

***

Kızılelma’yla ilgili mitolojide şöyle bir yaklaşım var:

“Üzerinde düşünüldükçe uzaklaşan, ancak uzaklaştığı oranda cazibesi artan ülküler veya düşleri” simgeler.

Bir hasreti anlatıyor olmalı. Uğrunda bedel ödemeyi, hem de büyük bedel ödemeyi göze alan bir sevdayı, bir aşkı.

Tanrısallık kokuyor.

***

Bütüncül bir muhakeme yapmaya çalışarak Kızılelma, Türkler ve Türk devletleri için insanlık ve ulus değerleri, inanç ve idealler adına ve uğruna dinamik, nihai idealleri, hedefleri, amaçları simgeler:

- Hakkı savunmayı

- Ulaşılması gereken bir yeri, bir hedefi

- Kimi zaman bir devlet kurma idealini

- Kimi zaman cihan hakimiyeti idealini

- Kimi zaman fethedilmesi gereken bir yeri

- Kimi zaman mazluma yardımı

- Kimi zaman bir haksızlığı ortadan kaldırmayı

- Kimi zaman "Karabağ gibi" işgal edilmiş bir yurdu kurtarmayı

- Kimi zaman hain bir düşmanı ya da düşmanlığı ortadan kaldırmayı

- Kimi zaman fitne ve nifakı yok etmeyi

- Kimi zaman da Türk Birliği idealini ifade eder

***

Altını tekrar çizmek istiyorum; Kızılelma, insanlık demektir.

Hem insanlığa hem millete hem de geleceğe hizmettir.

Kızılelma, insanlığın çöktüğü bir evrede insanlığa yol gösterebilmektir.

Sorunun bir parçası olmak değil, çözümün bir adresi olabilmektir.

Sığlığın, ucuz hesapların içinde boğulmak değil, büyük düşünebilmektir.

Kızılelma, destansıdır, kışkırtıcıdır, heyecan vericidir, gizemlidir, ateşleyicidir.

Ve tanrısaldır.